ELEVII SI PARTICIPARE  LA VIATA SCOLII

 

  Elevii liceului sunt organizati prin reprezentantii lor in comitetul de elevi pe scoala, al carui presedinte face parte din consiliul de administratie. In mod analog, parintii elevilor pot participa la viata scolii prin comitetul de parinti pe scoala, respectiv presedintele acestuia  in consiliul de administratie.

  Cadrele didactice sunt organizate in consiliu profesoral, consiliu de adminstratie, ca organ colectiv de conducere al unitatii scolare al carui presedinte este directorul scolii, iar secretar este secretarul sef.

  Ca forme de organizare a elevilor:

·        asociatia sportiva scolara “C.A. Rosetti” cu caracter sportiv obstesc si independent cu adeziune benevola a elevilor liceului si cu caracter non profit. Obiectul de activitate al asociatiei este organizarea intrecerilor sportive intre clase si intre licee, dotarea cu materiale sportive, intretinerea si amenajarea bazei sportive a liceului “C.A. Rosetti”;

·        asociatia “Tinerii Rosettisti”, asociatie apolitica, nonguvernamentala, non-profit si non-violenta. Obiectul de activitate este participarea la efortul de a ameliora viata sociala

·        prin abordarea cu prioritate a dimensiunii educative in timpul liber, organizarea unor echipe pluridisciplinare care sa gaseasca solutii adecvate pentru educarea sentimentului civic, respectul fata de natura si mediul inconjurator, implicarea in activitati culturale, turistice, sportive si de agrement, precum si editarea unor materiale cu un caracter informativ si de propagare a activitatii asociatiei, stabilirea colaborarii cu alte societati din tara sau din strainatate care promoveaza idei si actiuni similare prin schimburi de experienta diverse.

·    Trebuie sa apreciem implicarea directa a conducerii liceului in organizarea si desfasurarea etapei locale, in care au fost antrenati aproximativ 33% din elevi (353).

Rezultatele la olimpiadele si concursurile scolare

            in anul scolar 2007 - 2008

 

·       In activitatea didactica pregatirea elevilor in vederea participari la olimpiade si concursuri scolare are un loc bine determinat,contribuind la evaluarea instiutiei si a rezultatelor efortului suplimentar al profesorilor si al elevilor. Obtinerea unor rezultate notabile in cadrule acestui tip de activitate are un impact pozitiv atat asupra elevilor care au posibilitatea sa-si evidentieze capacitatile creative si abilitatile pentru un anumit obiect de studiu, cat si asupra celor care ii indruma si ii pregatesc, profesorii.

     In prima parte a semestrului I a inceput activitatea de depistare a elevilor cu inclinatii pentru un anumit obiect de studio,apoi fiecare catedra,fiecare professor si-a stabilit un program de pregatire diferentiata si suplimentara a acestor elevi. In decembrie-ianuarie s-a desfasurat etapa locala a olimpiadelor scolare in care au fost antrenati aproximativ 230 de elevi. Dintre acestia s-au calificat in etapa urmatoare pe sector 61 de elevi si s-au obtinut 6 premii si mentiuni.

 3-premii II:  -2 la biologie :-Chiperi Veronica IX-F prof. Pruna C.

                                               -Grigore Roxana XII-E prof. Enache G.

                     -1 la istorie:    -Stanciu Sever XI-M prof. Limbau C. 

 9-premii III: -3 la biologie: -Stan Georgiana X-A prof.Chiriacu G.

                                               -Cale Ioana X-H prof.Petrescu E.

                                               -Sandu Carmen XI-B prof.Petrescu E.

                      -2 la romana: -Corcodel Natalia XI-F prof.Banu St.

                                                -Nae Roxana XII-J prof. Ionescu G.

                    -1 la franceza: -Mihai Veronica XI-F prof. Gatiu A.

                    -1 la istorie: -Ureche Anreea XII-J prof. Constantinescu M.

                    -1 la geografie: -Stan Alexandra XII-E prof. Bucur E.

                    -1 la economie: -Tudorache Ana-Maria XI-I prof. Dumitrescu F.

   2-mentiuni   -romana: -Movila Gheorghe IX-G prof. Popescu E.

                                       -Teodorescu Maria IX-A prof. Nastasescu A.

 

     S-au calificat in etapa municipala 14 elevi si au obtinut 6 premii si mentiuni dupa cum urmeaza:

   1-premiu II la franceza :   -Mihai Veronica XI-F prof. Gatiu A.

   1-premiu III la biologie:   -Cala Ioana X-H prof.Petrescu E.

   4-mentiunii:-3la biologie: -Stan Georgiana X-A prof. Chiriacu G.

                                             -Sandu Carmen XI-B prof. Petrescu E.

                                             -Grigore Roxana XII-E prof. Enache G.

                       -1la germana:-Gatu Adriana XI-G prof. Gugu C.

 

     In etapa nationala avem un singur reprezentant la limba franceza

    -Mihai Veronica XI-F pregatita de d-na prof.Amalia Gatiu.

Daca participarea la olimpiade este mai modesta in acest an scolar, constatam cresterea interesului elevilor nostrii pentru alte tipuri de competitii scolare, sesiunii de referate; concursuri, festivaluri, expozitii etc.

      In ordinea materiilor inscrise in catalog , mentionam cele trei premii obtinute de trupa de teatru a liceului, condusa de d-na prof. Ancuta.M, obtinute in cadrul concursului “Media Art”.

      In cadrul catedrei de lb.franceza se remarca numarul mare de participantii in Concursul ”Cangurul lingvist-lb.franceza-lb.spaniola”-105 dintre care 12 elevi au acumulat peste 100 de puncte. Au fost implicatii toti profesori de lb.franceza: Bentoiu B., Chisiu Al., Diaconu G., Gatiu A., Parota C.

       Trebuie sa mentionam si premiul I la nivel de municipiu, obtinut de catre eleva Mihai Veronica XI-F pregatita de profesor Gatiu A., in cadrul Concursului de ortografie in lb.franceza ”Dictee des Ameriques”,sectiunea-junior-.

       O participare numeroasa a fost si la limba engleza in cadrul “Cangurului lingvist” (170 de elevi), unde rezultatele sunt asteptate sa vina.

       In catedra de chimie pe langa sesiunile de referate in cadrul carora s-au obitinut un premiu I ; 2 premii II si un premiu III  la etapa pe sector, cu lucrari coordonate de catre prof. Nedelea E., Laudatu A. si Palea F., elevi au participat  si la Concursul national ”Chimexpert” unde eleva Ghimis Miruna IX-E a obtinut mentiunea speciala a juriului. In cadrul Simpozionului national “Chimia-prieten sau dusman” la faza pe municipiu s-a obtinut un premiu I, prof. coordonator Nedelea E. si o mentiune,  prof. coordonator Palea.F.

      O activitate intensa in acest domeniu se remarca si in cadrul catedrei de biologie unde pe langa participarea la cele doua sesiuni de referate ”Tinerete fara batranete” si “Globalizarea-pro si contra” se remarca si participarea la  concursurile: “Descopera o lume sanatoasa” coordonat de catre prof. Petrescu E , Pruna C. si Cicea G. Eleva Lidarescu Cristina X-C a obtinut locul III la Concursul “Primavara scolilor” coordonat de catre prof . Petrescu E, Cicea G. si Enache G. sau “Crucea Rosie”-coordonat de catre prof. Petrescu E.

      In catedra de socio-umane cei patreu elevi: Petrea Monica 10H, Manea Alexandra 10H, Radu Elena 10F si Chiriac Ionela 10F, coordonati de prof.Hasiu C. au obtinut mentiunea in cadrul concursului ” Alege! E dreptul tau” etapa municipala.

       Si catedra de arte a participat la o serie de concursuri. Mentionam Concursul de educatie plastica “Uniunea Europeana si nediscriminarea” sau “Spirart”-dec.2007, elevi fiind coordonati de d-na prof.  Pascariu N. Trebuie amintit si Premiul special al juriului obtinut in Concursul de interpretare muzicala a cantecului francez ”Chant son sur scene” de catre grupul vocal condus de d-na prof. Poenaru D.

       In concursul ”Toamna baladelor” , formatia  “Visuri adolescentine” pregatit de d-na Poenaru D. a obtinut doua premii II: unul pentru creatie si unul pentru interpretare.

        Si in catedra de educatie fizica se remarca o activitate competitionala intense:

        In faza locala au fost antrenate 6 echipe (72 de elevi) care ne-au reprezentat si la etapa pe sector.

 La etapa pe sector s-auobtinut

 3 locuri II prin:     

 -echipa de fotbal, antrenata de catre prof. Delcea C.

 -handbal fete, antrenata de catre prof. Savu Al.

 -volei baieti, antrenata de catre prof.Vlad T.

2 locuri II prin:

 -echipa de baschet baieti, antrenata de catre prof. Palaga E.

 -echipa de handbal baieti, antrenata de catre prof. Savu Al.

O mentiune :

 -tenis de masa, antrenata de prof. Savu Al.

 

  

 

                                                                              

Domeniul Parteneriate si Programe s-a concretizat prin :

- identificarea nevoilor de educatie ale comunitatii locale si a posibilitatilor de satisfacere a acestora, realizarea proiectelor in parteneriat scoala-comunitate in folosul ambelor parti ;

- planificarea actiunilor  comune cu Politia si Jandarmeria pentru cunoasterea si combaterea actelor infractionale in randul elevilor ( Actiune organizata pentru viitorii candidati la carnetul de sofer- IGP Bucuresti, -“Stop accidentelor –Viata are prioritate “

 – prof. M Dumitrescu);

- stimularea creativitatii si spiritului de competitie prin organizarea mai multor concursuri tematice si intreceri sportive.

  Trebuie remarcata reusita obtinerii în cadrul Programului de Granturi pentru Dezvoltare scolara 2007 a unui grant în valoare de 42000 euro completat cu un parteneriat cu Primaria sector 2 de 6000 euro, cu proiectul INSTRUMENTE MODERNE DE PREDARE PENTRU O SCOALA EUROPEANA, ce a dus la dotarea a 6 cabinete cu table interactive.

  In aceasta vara a fost aprobat si Proiectul bilateral Romania –Spania, JONITEIST, in cadrul Programului sectorial Comenius, proiect coordonat de prof. Nedelea E., care este in derulare, fiind implicati elevi si profesori, ce au realizat pliante de prezentare, site-ul proiectului si participa la cursul de spaniola, sustinut de prof. Deaconu G.

  Seriozitatea cu care s-au implicat cadrele didactice in pregatirea elevilor pentru sesiuni de referate si comunicari stiintifice, simpozioane si activitati educative s-a oglindit in                            participarea la:

 - concursul “Dictee des Ameriques”, sectiunea juniori, eleva Mihai Veronica, clasa a XI-a F, prof. Gatiu, premiu I pe Bucuresti;

- Concursul „Primavara scolilor”-  prof. Petrescu E. si Avramescu D.;

- Concursul „Sanitarii priceputi”- prof. Petrescu E.;

 - Inscrierea liceului in programul european  “Agenda Europa” publicatie ce urmeaza a fi distribuita tuturor elevilor de cl. a XI-a, in parteneriat cu societatea civila, Asociatia Generation Europe-Roumanie – dr. Cicea G., prof. Chisiu Al.

-Festivalul National al Sanselor Tale (prof. Cicea G., Dumitrescu M., Niculescu E., Dragulin S., Dumitrescu F., Hasiu C., Bratu M);

- Concurs “Sa nu ne uitam eroii- prof. C. Limbau; 

- Sesiunea internationala de comunicari –Egali in fata divinitatii –prof. E Niculescu, C.Popescu;

- Concurs de eseuri “Invata sa fi cetatean european”

- Concursul european “Uniunea Europeana si discriminarea”, organizat de Comisia Europeana – prof. Pascariu N.

- Concursul national de proiecte informatice, "Infoeducatie", cu participare in tabara de informatica de la Galaciuc, jud. Vrancea – prof. Parse A.

În cadrul Zilelor Rosetti au fost organizate numeroase activitati cu elevii:

- Expozitia Cercului foto – prof. Cicea G.;

- Expozitia de desene - prof. Pascariu N.;

– Serbarea  “EU. Rosetti în sarbatoare” organizata de prof. G. Cicea, Dumitrescu M., Ancuta M., Palaga E., Limbau C., Poenaru D.;

- Sesiunea de comunicari interdisciplinara “Tinerete fara batrânete’’ la care au participat peste 30 de lucrari ale elevilor, in domeniul fizica, chimie, biologie, coordonate de profesorii liceului- moderatori: prof. Dragulin S., Laudatu A., Petrescu E.

- Interferente între literatura si psihologie – prof. Dumitru I., Ionescu G.

- Romanul de analiza psihologica: Camil Petrescu

- Imaginea artistica ilustrata în literatura si arte – prof. Ionescu G., Poenaru D., Pascariu N.

- Personalitati culturale în Roma antica – prof. Predescu S.

- Cercetare si inovatie în stiintele socio-umane – prof. Dumitrtescu F., Hasiu C.

- Traditia carnavalului în Germania – prof. Gugu C.

- Concursul de creatie “ Once upon a time, was an apple” – prof.Schachner C., Visan D., Nastasa A., Serban M., Tanase V.

- Puterea educativa a matematicii –Matematica si poezia – prof. Tica O., Nitulescu O.

- Vanzatorul de vise- prof. Banu St., Nastasescu A.

- participarea la Simpozionul “All science is computer science” a elevilor coordonati de prof. Dumitrescu M.

- participarea la Simpozionul National “Scoala azi” , organizat in cadrul Retelei Educationale “Hands on Science” a profesorilor Cicea G. Si Dumitrescu M.

- Rosetti în competitie

          – concursuri de sah si tenis de masa – prof. Savu Al., Plaga E., Vlad T., Delcea C.

          - Sesiunea de comunicari stiintifice pe municipiu “Globalizarea- pro si contra- s-a desfasurat pe trei sectiuni: Ecologie, Economie si geopolitica si Valori si atitudini, fiind organizata si coordonata de directiunea liceului- prof. G. Cicea si M. Dumitrescu.

   La aceasta sesiune au participat peste 100 de elevi din liceele Bucurestene si peste 30 de profesori. Au prezentat lucrari si profesori din Liceul teoretic C.A. Rosetti: G. Cicea, M.Dumitrescu.,

CONTINUTURI ALE PROCESULUI

EDUCATIONAL

 

Reformacurriculara este componenta centrala si, totodata, garantia reusitei reformei  invatamantului romanesc.

            Profilul de formare reprezinta o categorie curriculara ce descrie asteptarile societatii fata de tanarul care incheie invatamantul preuniversitar. Profilul de formare sintetizeaza principalele cunostinte, capacitati si aptitudini dezirabile la orice tanar, la capatul parcursului sau scolar.

            Astfel de la orice elev care termina invatamantul liceal, se astepta in esenta:

·        Sa comunice eficient in situatii reale;

·        Sa inteleaga sensul apartenentei la diverse tipuri de comunitati (comunitatea locala, nationala, europeana);

·        Sa demonstreze flexibilitate si capacitate de adaptare si de integrare in medii diverse;

·        Sa rezolve probleme, sa ia decizii si sa-si exprime opiniile folosind gandirea critica si creativa;

·        Sa foloseasca in mod eficient tehnologiile relevante pentru viata de toate zilele;

·        Sa inteleaga fenomenele esentiale ale naturii inconjuratoare si ale mediului social;

·        Sa contribuie la structurarea si ocrotirea unei vieti de calitate;

·        Sa aplice si sa-si valorizeze propriile experiente de invatare in scopul dezvoltarii unui ansamblu personal de atitudini si al indentificarii viitoarei orientari profesionale;

·        Sa-si formeze capacitatile si motivatiile proprii invatarii  permanente.

 

Itinerariu de formare cuprinde mai multe etape:

 

·        Testele de evaluare nationala la sfarsitul clasei a VIII -a

·        Ciclul inferior al liceului – clasele a IX a si a X a

·        Ciclul superior al liceului - clasele a XI a si a XII a

·        Examenul de bacalaureat.

·        Piata muncii.

      Structura noilor planuri-cadru de învatamânt pentru  liceu este rezultatul adaptarii curriculumului national la noua structura a învatamântului liceal, prevazuta de Legea învatamântului nr. 84/ 1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

În acest context:

-         clasele a IX-a si a X-a reprezinta etapa finala a învatamântului obligatoriu de 10 ani si constituie în acelasi timp ciclul inferior al liceului; ca urmare, ponderea disciplinelor prin care se asigura educatia de baza este predominanta în raport cu ponderea disciplinelor prin care se asigura initierea în specializare;

-         clasele a XI-a si a XII-a constituie ciclul superior al învatamântului liceal si etapa de învatamânt post-obligatoriu, în care ponderea o detin disciplinele prin care se asigura formarea diversificata, în functie de profil si de specializare.

Disciplinele scolare sunt grupate pe sapte arii curriculare aceleasi  stabilite prin planul cadru al invatamantului obligatoriu.

1.  Limba si comunicare (Limba si literatura romana, Limba moderna (1), Limba moderna (2), Limba latina)

2.  Matematica si stiinte ale naturii (Matematica, Fizica, Chimie, Biologie)

3.  Om si societate (Istorie, Geografie, Stiinte socio-umane, Religie, Istoria religiilor)

4.  Arte (Educatie muzicala, Educatie plastica)

5.  Educatie fizica si sport (Educatie fizica)

6.  Tehnologii (Educatie tehnologica/Tehnica informationala)

7.  Consiliere si orientare

     Numarul de ore din trunchi comun este comun pentru toti elevii in primii doi  ani de liceu, pentru toate filierele, profilurile si specializarile din cadrul invatamantului liceal.      Trunchiul comun vizeaza competentele cheie, si va fi parcurs obligatoriu de toti elevii, indiferent de profilul de formare.Gruparea disciplinelor din structura trunchiului comun in cele 7 arii curriculare se asigura continuitatea dintre planurile cadru de invatamant pentru clasele I-VIII si planurile cadru pentru liceu sau pentru scoala de arte si meserii. Oferta de trunchi comun contribuie la:

-         finalizarea educatiei de baza, prin continuarea dezvolarii competentelor cheie urmarite in cadrul invatamantului obligatoriu,

-         asigurarea continuitatii intre invatamntul gimnazial si liceal,

-         formarea pentru invatarea pe parcursul intregii vieti.

  In baza rezultatelor studiilor efectuate, la nivelul Comisiei Europene au fost stabilite 8 domenii de competente cheie, fiind preciazate pentru fiecare domeniu cunostintele, deprinderile si atitudinile care trebuie dobandite, respectiv formate elevilor in procesul educational:

-comunicare in limba materna,

- comunicare in limbi straine,

- matematica, stiinte si tehnologii,

- tehnologia informatiei si a comunicatiilor (TIC),

- competente interpersonale, interculturale, sociale, civice,

- cultura antreprenoriala,

- sensibilizarea la cultura,

- „a invata sa invati”.

  La clasa a IX a si a X a numarul de ore pe saptamana este de  32, numarul orelor de trunchi comun este de 25 , 6 ore curriculum diferentiat si o ora de curriculum la decizia scolii.. In cadrul fiecarui an de studiu exista un numar de ore afectate curiculumului la decizia scolii, procentul acestora se majoreaza progresiv dand astfel consistenta reala profilului si specializarii.

  Orele din Curriculumul la decizia scolii se folosesc, in primul rand, pentru disciplinele din aria curriculara corespunzatoare specializarii.Elevii pot opta in fiecare an pentru oricare dintre disciplinele incluse in pachetele optionale, dar vor putea sa isi continue si disciplinele alese in clasele anterioare.

      Pe parcursul ciclului superior al liceului se urmareste aprofundarea achizitiilor de învatare dobândite anterior, pe de o parte, si specializarea elevilor, adecvata diferitelor profiluri si specializari din cadrul filierei, pe de alta parte.

    Prin mentinerea gruparii disciplinelor în cele 7 arii curriculare, specifice curriculumului national si structurarea pe trei componente: (1) trunchi comun, (2) curriculum diferentiat si (3) curriculum la decizia scolii se asigura coerenta structurala a planurilor-cadru de învatamânt pentru toate nivelurile de scolaritate.

   Trunchi comun (TC)  este stabilit la nivel central si cuprinde disciplinele de învatamânt, cu alocarile orare corespunzatoare, care sunt comune tuturor specializarilor din cadrul aceluiasi profil. Trunchiul comun vizeaza:

-                     aprofundarea competentelor cheie, dobândite în învatamântul obligatoriu, relevante pentru traseul de formare a elevului;

-                     dobândirea competentelor specifice profilului de formare.

   Curriculum diferentiat (CD) este stabilit la nivel central si cuprinde disciplinele de învatamânt, cu alocarile orare corespunzatoare, care sunt specifice pentru fiecare specializare din cadrul unui profil. Curriculumul diferentiat vizeaza cu precadere dezvoltarea competentelor specifice necesare specializarii. Elevii beneficiaza astfel de fundamentele unei formari diversificate, utile pentru orientarea scolara si pentru integrarea socio-profesionala ulterioara. 

  Curriculum la decizia scolii (CDS) cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare proprii fiecarei unitati de învatamânt. Prin aceasta oferta curriculara, se asigura cadrul pentru sustinerea atât a unor performante diferentiate, cât si a intereselor specifice de învatare ale elevilor.

  Structurarea planului-cadru de învatamânt pentru ciclul superior al liceului în arii curriculare, pe de o parte, si în trunchi comun (pe profil), curriculum diferentiat (pe specializare), curriculum la decizia scolii, pe de alta parte, ofera posibilitatea identificarii specificului profilurilor de formare si al specializarilor, în termeni de discipline scolare si de alocari de timp corespunzatoare studierii acestora. Aceasta structurare asigura elevului posibilitatea sa opteze, în cunostinta de cauza, pentru propriul traseu de formare.Oferta curriculara centrata pe aprofundarea competentelor cheie si pe dobândirea competentelor de specialitate creeaza premise favorabile pentru reusita absolventului:

-          în plan social, prin: comunicare, gândire critica, luarea deciziilor, utilizarea eficienta a informatiei;

-          în plan profesional, prin: posibilitatea continuarii studiilor, în aceeasi specializare, dar si în specializari conexe.

  Ponderea mai mare a curriculumului la decizia scolii în ciclul superior al liceului, comparativ cu  ciclul inferior al liceului – ca etapa a învatamântului obligatoriu –, asigura premisele pentru coparticiparea elevului la constituirea propriului traseu de formare si pentru cresterea responsabilitatii scolii în gestionarea ofertei curriculare, în raport cu nevoile educationale identificate la nivel local.

  Conform art. 9 din Legea Invatamantului 84/1995 republicata  „planurile –cadru ale invatamantului primar, gimnazial, liceal si profesional includ Religia ca disciplina scolara  parte a trunchiului comun. Elevul cu acordul parintilor sau al tutorelui legal instituit, alege pentru studiu religia si confesiunea. La solicitarea scrisa a parintilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate sa nu frecventeze ora de religie”. In aceasta ultima situatie, elevul isi va alege, in locul disiplinei Religie, o alta disciplina optionala.

  Mediul scolar si practicile posibile urmeaza sa devina practici sociale compatibile cu idealurile unei societati democratice. Scoala trebuie sa devina un spatiu de manifestare a responsbilitatii a unui comportamen decent de care sunt legate cinstea, onoarea, capacitatea de respectare a promisiunilor, respectul reciproc, toleranta fata de opiniile diferte indiferent de natura lor (religie, cult, politica).

Traditiile locale vor fi valorificate mai ales in cadrul curriculumului de specialitate, astfel incat elevii sa invete, sa respecte si sa pretuiasca valorile si traditiile proprii,  precum si pe ale celorlalti.. Se va urmari realizarea unui echilibru intre activitatile curriculare (participarea la olimpiade, la sesiuni stiintifice la nivel local, national si international) si cele extracurriculare (serbari scolare, excursii, vizita la muzee, reuniuni, cenacluri etc).

Obiectivele activitatii extracurriculare :

·        Cunoasterea si intelegerea culturii si civilizatiei umane

·        Pretuirea patrimoniului national si universal

·        Cunoasterea unor modalitati diverse de organizare si petrecere a timpului liber

·        Educatia spirituala participativ competitiv

·        Cultivarea aptitudinilor si talentelor

 Formarea gustului pentru frumos (poezie, muzica, dans, culoare) si dragostea si respectul pentru natura.

E. Niculescu, E. Nedelea, S. Georgescu, N. Alexandrescu. Un numarmare de elevi ai liceului au participat la sesiune, fiind coordonati de profesorii de specialitate.

    Moderatori sectiunilor au participat la reusita sesiunii. (prof. Nedelea E., Mantea D., Palea F., Enache G., Alexandrescu N., Dumitrescu F., Hasiu C., Chisiu Al.).

 

- S-a continuat extinderea activitatilor instructiv-educative prin diverse programe internationale (Comenius, TEE, etc., nationale si locale, dezvoltarea parteneriatului scoala-comunitate si cu diferite ONG.. Deasemenea nu au fost neglijata coordonarea programelor specifice din domeniul Tineret in vederea educatiei pentru sanatate, combaterea consumului de droguri, evitarea contaminarii cu virusul HIV, a consumului de alcool, a violentei.

- Fundatia donatorilor benevoli de sânge - prelegere la clasele a XII-a , prof. G. Cicea si E. Petrescu

- participari la Saptamana filmului European si la aniversarile dedicate unor mari personalitati ale francofoniei – in cadrul Institutului Francez, prof. Deaconu G., Parota C., Gatiu A.;

- participarea la “Zilele Francofoniei“, sarbatorire la Ateneul Roman– prof. Gatiu;

- Vizita la Martisor- casa memoriala Tudor Arghezi – “Niciodata toamna nu fu mai frumoasa” – prof. Popescu E.;

- Medalion literar “ Tudor Arghezi” – prof. Ionescu G.;

- Unirea – ilustrata in literatura – prof. Nastasescu A.;

- recital de poezie la Muzeul “Vasile Grigore” – prof. Ancuta M.;

 organizarea si desfasurarea concursului “Kangourou linguiste”cu participarea :

                   -la sectiunea lb. Franceza a 96 de elevi - prof. Bentoiu B., Chisiu Al., Deaconu G. (Eleva Mihai Veronica clasa a XI-a F calificata pentru faza sector (88,5 / 100p) – prof. Gatiu A.)

                 - la sectiunea lb. Engleza a 195 de elevi – prof. Tudor L., Schachner C., Tanase V., Visan D., Gatej D., Gridan M.

                 - la sectiunea lb. Germana – prof. Gugu C.;

- organizarea unui concurs “Chimia – prietena mea;

- vizitarea expozitiei “Retro” de la Centrul cultural metropolitan pentru tineret – prof. Pascariu N.;

- participarea la expozitia organizata la Colegiul National Spiru Haret

- organizarea de pelerinaje religioase cu elevii – prof. Cruceru L.;

- vizitarea expozitiei de icoane de la Facultatea de teologie- prof. Cruceru L.;

- participarea elevilor la concerte de Colinde – prof. Cruceru L.;

Educatia pentru sanatate s-a concretizat in:

-parteneriat cu TPT (prof. Cicea G.,dirigintii claselor X)

-discutii cu elevii pe tema Educatiei pentru viata de familie, materiale educative (Dumitrescu F., Niculescu E. )

-distributia de materiale legate de lupta anti-sida, prevenirea ITS,

- actiunea « Alcoolul nu te face mare » - prof. Cicea G. , Dumitrescu  M.,  Niculescu E. ,  Al. Savu, A. Laudatu, O. Nitulescu, Bucur E., Nedelea E.,T. Vlad , F. Dumitrescu, S. Predescu, I. Faciu, Ionescu G., Avramescu D., Visan D., Tudor L., Gridan M., Dumitru I., “,Sunt VIP fara alcool” –vizionare film urmata de discutii si de lansarea concursului “Fii  cool”-toti dirigintii

-sondaje consum de alcool, tutun, droguri – psiholog Dumitru I.

-colaborare cu Crucea Rosie sector 2 (Petrescu E.)

Pentru educatia bunului cetatean s-au organizat activitatile:

-1 Decembrie prilej pentru afirmarea identitatii nationale - vizita la Muzeul taranului roman- prof. E. Nedelea, E.Niculescu

-Vizita la Targul educatiei-(toti dirigintii)

-Sa daruim spiritul Craciunului- orfelinatul Sf. Macrina- prof. Popescu C

-Un zambet pentru fiecare –Spitalul  Fundeni –prof. Nedelcu M., Niculescu E., Nedelea E., Bratu M., Palaga E.

-Ziua mondiala a educatiei –“Socializarea colectivului de elevi si formarea unui comportament adecvat”- prof. S.Predescu

-Programul “Lectia de democratie”vizite la Palatul Parlamentului

- Stop acidentelor – prof. Dumitrescu M.

-Actiune pe sector–Violenta in Scoala –prof. E. Niculescu

-Lansarea Saptamanii educatiei globale

Activitatea cultural educativa s-a reflectat in:

-Balul bobocilor – organizat de clasa a XI-a G si la care au participat elevi si profesori

-Concursuri de teatru la care s-a prezentat echipa de teatru a liceului coordonata de prof. M.Ancuta

- organizarea Serbarii de Craciun (prof. G. Cicea, Poenaru D., Ancuta M., Palaga E., Limbau C., Gugu C.)

-549 ani de atestare documentara a Bucurestiului- prof. E. Niculescu

-Corul liceului a fost reorganizat de prof. Poenaru D., care a reorchestrat imnul liceului

-Concursuri de desen si grafica pe tema Universul meu in schimbare -Pascariu

-Coordonarea revistelor’’Aripi de vis” (Dumitrescu M.), ‘’Pro chimia” (Nedelea E.),  “Fizica pentru tonti” (M. Dumitrescu), Revista de biologie (prof. G. Cicea, Enache G., Petrescu E.), ”Tineri europeni” (Nedelea E., Niculescu E., Gridan M.)

-Coordonarea site-ului liceului (M Dunitrescu )

-Vizite la muzee si expozitii (Ancuta M., Cicea G.,  Niculescu E., Laudatu A.,  Dragulin S., Nastasescu A., Nedelea E.)

- Catedra de limba româna a desfasurat si  o activitate comuna cu biblioteca, urmarind dinamica lecturii elevilor prin aportul plin de solicitudine al doamnei bibliotecara, Mihaela Bratu, prezenta prin expozitii de carte si informari la toate actiunile adecvate.

- Participarea la Proiectul JUNIORPRESS, coordonat de Primaria Municipiului Bucuresti, prin care tinerii redactori ai revistelor scolare din liceu sunt initiati in ziaristica – prof. Dumitrescu M.

 

 

  d) INTEGRAREA SOCIALA

Din totalul de 273 de absolventi  ai anului 2007 :

3% s-au incadrat in munca (PM)

          Liceul asigura un sistem de pregatire menit desavarsirii personalitatii adolescentului, exprimata in termeni de cultura generala orientata spre domenii de activitati precise. Planurile de invatamant urmaresc sa asigure atingerea de catre elevi a unui grad suficient de autocunoastere si posibilitatea compatibilizarii intereselor personale de formare cu oferta scolii si cu evolutiile previzibile ale mediului social. Liceul C.A Rosetti asigura elevilor posibilitatea unei orientari sau reorientari corecte si un fond de cunostinte in temeiul carora sa poata decide in cunostinta de cauza specialitatea pentru care opteaza.

         Calitatea procesului instructiv-educativ asigura elevilor un nivel de pregatire care sa le permita integrarea in structuri socio-profesionale sau participarea la examene de admitere in invatamintul superior. Organizarea cu elevii a unor activitati de informare, orientare si consiliere in domeniul carierei profesionale permite acestora sa aleaga cele mai avantajoase directii de actiune.